ALBLASSERDAM – Sinds het begin van deze maand mogen eindelijk de bioscoopdeuren van Landvast weer open. Op dit moment kan er voor 15 verschillende voorstellingen gereserveerd worden. Dit keer hebben we op Facebook een oproep gedaan wie een recensie zou willen schrijven voor de Nederlandse romcom ‘Zwaar Verliefd 2’. Uit de inzendingen hebben we gekozen voor Debbie Sloof. Zij heeft deze film gekeken in onze Cinema Royaal.

Zwaar verliefd 2, chicklit op het witte doek
Zwaar Verliefd 2 is gebaseerd op het tweede boek van Chantal van Gastel, Zwaar beproefd! In de eerste film zien we dat de wat onhandige, ‘plussize’ dierenarts Isis (Barbara Sloesen) als een blok is gevallen voor de gespierde en aantrekkelijke meubelmaker Ruben (Jim Bakkum). Nadat Isis en Ruben wat onzekerheden en misverstanden overwonnen hebben, denk je dat ze happily ever after leven. Maar dan gaan ze in deel 2 samenwonen….

De sleur
Zowel Isis als Ruben komen erachter dat wanneer de eerste vlinders zijn geland, samenwonen vet geromantiseerd wordt. Het idyllische plaatje van huisje-boompje-beestje is niet de realiteit en langzaam maar zeker beginnen er barsten te vertonen in hun prille relatie.

Love is a battlefield
Isis blijkt nog steeds erg onzeker te zijn over haar uiterlijk en haar onschuldige geflirt met de nieuwe knappe dierenarts Hugo doet ook geen goed voor haar relatie. Ook Ruben maakt er een potje van. Hij werkt samen met zijn ex maar durft dit niet op te biechten aan Isis. Wanneer beide geliefden achter de misleiding komen barst de bom. Opeens komen ze erachter dat je keihard moet werken aan een relatie.

Mooie boodschap
Zwaar verliefd 2 is een heerlijke film om je verstand op nul te zetten en stiekem te gniffelen om de stuntelige Isis en haar vriendinnen. Vooral de herkenning over jezelf durven te zijn in een beginnende relatie is een mooie boodschap. Natuurlijk zijn de bijrol spelers net wat te overdreven neergezet maar overal is het een heerlijke feelgood film. Ik hoop dat Chantal van Gastel ooit de moeite neemt om nog een vervolg te schrijven. Waarin we Isis zien die struggled met babypoep, lekkende borsten, cellulitis en slaaptekort. Ik koop dan zeker weer een kaartje!

Voor alle films, tickets en tijden kunt u kijken op www.landvast.nl, reserveren kan ook telefonisch via 078-6912923.