ALBLASSERDAM – Elke maand gaan er diverse films in première in Landvast in Alblasserdam. Maar waar gaan die films precies over? Om een tipje van de sluier op te lichten vraagt Landvast elke maand een Alblasserdammer om een recensie te schrijven over een film die in première gaat. Deze week een recensie van Alblasserdammer Linda Maat over de film Verliefd op Cuba.

Door Linda Maat

Recensie Verliefd op Cuba.

In navolging van zijn bioscoophits Verliefd op Ibiza en Toscaanse bruiloft brengt regisseur Johan Nijenhuis nu een nieuwe zonnige zomerse romantische film uit.

Hoofdrolspeelster Susan Visser (Loes) die goed en altijd grappig acteert, is gescheiden en wat verbitterd en schrikt als zij hoort dat haar jonge mooie dochter Abbey Hoes (Maartje) op Cuba wil blijven en gaat trouwen.

Haar ex-man Alex (Tjebbo Gerritsma, voor mij onbekend maar wat een leuke acteur) met nieuwe vriendin Machteld (Maaike Martens) partner en tienerzoon Hein (Niek Roozen) vertrekken net als zij naar het mooie Caribische land Cuba. Zij om haar dochter wijs te gaan maken dat het niet slim is om te gaan trouwen met de aantrekkelijke Carlos (Rolf Sanchez) en Alex om bij de bruiloft aanwezig te zijn.

Wow wat krijg je mooie landschappen en beelden te zien van Cuba met daarbij de opzwepende salsa muziek waarbij je stiekem op je bioscoopstoel wilt gaan swingen. Maar ook de oude gammele oldtimers, rum en sigaren.

Juan (Jan Kooijman) haalt Loes van het vliegveld en daar zie je al een mooie liefde ontstaan. Even wennen die Jan met dat kale hoofd maar hij is wel stoer ! Maar wat betekent liefde in Cuba? Gaat er daar toch heel anders aan toe dan in het westen. Flirtende mannen en vrouwen, zoenen en dan vooral passievol, het hoort er allemaal bij daar in Cuba.

Er komen onverwachte liefdesverrassingen in de film voor met prima acteurs als hoofdrolspelers en wat bijrollen die wat minder goed uit de verf komen naar mijn mening. Er zit zeker humor in de film, soms wat minder sterk maar al met al vond ik het een heerlijke feel good movie waarbij ik vooral heb genoten van de muziek en de Cubaanse tradities, het schilderij van Fidel Castro, oma met sigaar op de veranda, de zon, de sfeer die het land uitstraalt en een fijne muzikale afsluiter.

Enthousiast geworden over de film? Verliefd op Cuba wordt vertoond in Landavst. Kaarten zijn via de website te reserveren.