DSCF4891-575x383 (Kopie)NIEUW-LEKKERLAND – In een woning aan de Burgemeester Nieborgstraat in Nieuw-Lekkerland is in de nacht van vrijdag 17 op zaterdag 18 januari brand ontstaan in een slaapkamer. Even voor middernacht werd de bewoonster gealarmeerd door een rookmelder. Toen zij ging kijken wat er aan de hand was, zag zij dat de elektrische deken op haar slaapkamer in brand was gevlogen. 112 werd gebeld en niet veel later kwam de brandweer van Nieuw-Lekkerland met spoed ter plaatse om het smeulende bed te blussen.

Door het snelle optreden van de brandweer was de situatie snel onder controle en bleef de schade in de woning beperkt. Hoe de elektrische deken vlam heeft kunnen vatten is nog niet helemaal duidelijk. Mogelijk was er sprake van kortsluiting of oververhitting. Tekst: Peter Stam. Foto’s: Willem de Wolf en Peter Stam.

DSCF4891-575x383 (Kopie)

DSCF4897-575x382 (Kopie) IMG_2269 (Kopie) IMG_2272 (Kopie)