bus arriva [Desktop Resolutie]ALBLASSERDAM – Yvonne van Arkel uit Alblasserdam is niet tevreden over vervoersbedrijf Arriva. “Chauffeurs slaan soms haltes over, er vallen regelmatig bussen uit, de apparatuur werkt soms niet, waardoor ik mijn overstap mis en zo zijn er meer dingen te noemen. Ik ben het zat,” vertelt Yvonne. Om de situatie te veranderen is de Alblasserdamse begonnen met het inzamelen van klachten. “Het is niet de bedoeling om het bedrijf in een kwaad daglicht te stellen, maar om Arriva wakker te schudden,” benadrukt Van Arkel.

Zelf heeft Van Arkel met regelmaat problemen met het vervoersbedrijf. “Dan sta ik ’s ochtends in de kou te wachten, blijkt dat de chauffeur mijn wijk vergeten is. Dan moet ik als een gek naar de Dam fietsen om daar een andere bus te pakken en later weer over te stappen. Ook komt het vaak voor dat ik mijn overstap mis, doordat chauffeurs niet met elkaar communiceren. Verder is het klimaat in de bussen vaak te koud of te warm en zijn in de incheckpunten kapot, waardoor je een duur kaartje moet kopen. Omdat niet iedereen op de juiste plaats klaagt, ben ik deze actie begonnen. Zo kan het niet langer, de maat is vol,” aldus Yvonne.

De klachten worden per mail verzameld. Hiervoor het is het adres demaatisvol@hotmail.nl aangemaakt. Tien dagen geleden is Arriva om een reactie gevraagd. Deze is nog niet binnen, hierdoor is het nog onbekend of Arriva iets met de klachten gaat doen en wat de vervoerder van de actie vindt.