ALBLASSERDAM – Vanaf 30 mei 2022 is het pand van de Evangelische gemeente Alblasserwaard (Jozua) aan de Ampèrestraat 4 gereed om vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen. De verwachting is dat nog vandaag de eerste vluchtelingen zullen arriveren, maar dat het exacte aantal vluchtelingen nog niet bekend is, aldus de gemeente Alblasserdam in een persbericht.
“Dit wordt nader afgestemd met de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid. Overigens bestaat de mogelijkheid dat er ook vluchtelingen worden opgevangen die eerder zijn ondergebracht bij particuliere gastgezinnen.”
Verder meldt de gemeente: “Bij aankomst van de vluchtelingen zullen zij eerst worden ingeschreven en wegwijs worden gemaakt in de Jozuakerk.
Mooi initiatief. Wanneer wordt het open gesteld voor noord afrikaanse vluchtelingen.
Dit is wel heel oneerlijk wat er nu gebeurd.
30
28
Cor
mei 30th, 2022 at 8:21 PM
Noordafrikaanse vluchtelingen zijn meestal gelukszoekers Wim.
Ze komen alleen maar voor een uitkering. En dat is algemeen bekent.
27
28
Jip de Pip
mei 30th, 2022 at 8:56 PM
@ cor, als je diverse veilige landen doorreist om in NL neer te strijken ben je ook een gelukszoeker. Alleen de mensen laten zich weer lekker piepelen door de media. Toen de VS zich misdroegen in Vietnam Afghanistan Irak en Libanon hoorde je niemand en ging men zeker geen vlag van zo’n land aan zn huis hangen.
17
5
een andere Wim
mei 30th, 2022 at 11:42 PM
@ Wim, inderdaad een mooi initiatief en wat mij betreft prima om daar nu alleen Oekraïners op te vangen.
2
9
Sloddervos
mei 31st, 2022 at 12:30 AM
@Wim. We zullen de noord Afrikanen doorsturen naar jouw huis. Als je even je adres opgeeft dan komt het goed. 👍🏻
8
15
B
mei 31st, 2022 at 7:04 AM
Zou willen dat ze voor onze jongeren tussen de 20 en de 30 jaar zo hard liepen om een huis te realiseren
18
16
Dillbert29
mei 31st, 2022 at 10:45 AM
@B helemaal mee eens, allemaal heel nobel en politiek correct om stromen buitenlanders op te vangen, en jaaa het is heel erg die oorlog daar. Maar bekijk de beelden uit Ter Apel van tenten die vol zitten en mensen die op stoeltjes overnachten. Jongeren die 10 jaar op de wachtlijst voor een woning staan. Nederland dat compleet volgebouwd wordt. Filedruk. Onbetaalbare energie, te weinig leraren, te weinig politie, te weinig zorgpersoneel. Ons land piept en kraakt in z’n voegen, dit is niet vol te houden meer
18
17
Maxious
mei 31st, 2022 at 10:58 AM
Topografie is ook een vak apart he jongens.
N-afrika is niet welkom zo te lezen in de reacties..
Aziatische mensen wel zoals syrieers?
20
4
Hans
mei 31st, 2022 at 12:19 PM
@Maxious : lang geleden op school geleerd dat o.a. Marokko, Algerije en Tunesie in Noord-Afrika liggen. De eerste generatie (gastarbeiders) was niets mis mee maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen niet gecharmeerd te zijn van de 3e/4e generatie. Ik zie ze teveel vertegenwoordigd in programma’s als bijv. Opsporing Verzocht e.d.
Heb overigens geen idee/geen mening over Aziatische mensen.
10
11
Leo
mei 31st, 2022 at 1:02 PM
Wil je het echt horen, Maxious? Dan zal ik het zeggen: we hebben geen behoefte aan aanhangers van een “geloof” dat vrouwen onderdrukt, rechten van homoseksuele miskent en uit is op de ondergang en vernietiging van iedereen die een ander geloof dan de Islam aanhangt. De praktijk laat zien, dat deze groep niet integreert maar zich in woord en daad afzondert van het grotere geheel en krampachtig vasthoudt aan middeleeuwse nooit verder ontwikkelde normen en waarden. Wij gaan in de woestijn ook niet in een winterjas lopen, maar deze gasten lopen er letterlijk en figuurlijk bij als 300 jaar geleden. Met dezelfde opvattingen. Dat mengt als olie en water: niet.
19
34
B
mei 31st, 2022 at 1:22 PM
@ leo helemaal mee eens
5
16
Voorganger
mei 31st, 2022 at 2:30 PM
Wie bedoelt u precies met ‘we’, Leo?
“we hebben geen behoefte aan aanhangers van een “geloof….”
?? Wie zijn ‘we’?
13
13
Dillbert29
mei 31st, 2022 at 4:00 PM
@Voorganger: “we” zijn in ieder geval Leo en ik, want ik denk er precies zo over. Allemaal verschillende culturen, opvattingen en vastgeroeste ideeën in een klein land samenproppen leidt gegarandeerd tot problemen. Grote problemen. Sla het nieuws er dagelijks maar op open. Gek dat iedereen zulke korte lontjes heeft, te weinig ruimte, te weinig tolerantie, te weinig woningen, te weinig vierkante meters en ga zo maar door.
Koningin Juliana zei het in de jaren ’70 al met 10 miljoen inwoners, Nederland is vol. We zitten nu bijna op het dubbele
10
8
Leo
mei 31st, 2022 at 4:17 PM
Elke Nederlander wiens dochter wordt nagesist of uitgescholden, wiens zoon met zijn geliefde wordt mishandeld, wiens kinderen 10 (tien) jaar op een huurhuis moet wachten omdat volgens wijze Hugo voorrang aan statushouders gegeven moet worden, ten koste van de eigen bevolking. En die statushouders klagen ook nog eens als ze langer dan drie maanden moeten wachten. Die we dus, voorbijganger. Maar aan die feiten ga jij vast voorbij.
16
37
Maxious
mei 31st, 2022 at 6:52 PM
@leo schreeuwlelijk, praat eens voor jezelf.
En eerst lezen dan zeiken.
Ik doelde op dat er over noord Afrikaanse vluchtelingen gesproken werd, terwijl ze niet uit noord Afrika komen.
En welk ander geloof?
Ga me niet vertellen dat jij een “geloof” hebt.
En doe aub al helemaal niet alsof je de gemiddelde Nederlander bent
27
10
dirk
mei 31st, 2022 at 8:47 PM
Dillbert29: Wat het ergste is. De hypocritische houding van de regering. Kijk eens Europa hoeveel mensen we opvangen. Maar is het ook bekend bij E. U. dat ze buiten op een stoel moeten slapen.
12
16
Bwrt
mei 31st, 2022 at 9:01 PM
Lekker hè, dirk. Anderen de schuld geven en zelf niks doen.
Elke keer weer….
9
11
Leo
mei 31st, 2022 at 9:48 PM
Haha Maxious, schreeuwlelijk? Omdat ik dingen zeg die je niet bevallen?
Ga huilen, ventje.
Leg je oor te luisteren bij de “gewone” man en niet bij de woke grachtengordel profeten en je zal verbaasd zijn hoeveel mensen mijn mening delen. Nlers hebben een goed en gul hart, dat hebben ze in het verleden bewezen, maar steeds meer zien in dat ze gaandeweg meer en meer in de verdrukking komen!
Is het niet waar dan, dat homos in de grote steden niet meer over straat durven?
Dat vrouwen worden nagefloten en uitgescholden door bontkraagjes?
Dat Marokkanen absurd vaak negatief in het nieuws komen?
Dat rapporten waarin het falen van het migratiebeleid wordt aangetoond in een linkse la verdwijnen, zoals in Amstelgrad?
Nou, durf je dat te ontkennen? Kom met feiten en niet met vage bullshit
11
35
Bolle Zijde
mei 31st, 2022 at 9:54 PM
@Leo, heeft U het nou over islamitische mensen of over bevindelijk gereformeerde mensen?
27
12
J.D. Heij
mei 31st, 2022 at 9:58 PM
Dat is zéker bekend, dirk.
Daarom zoeken we nog opvangplaatsen.
Jij een idee?
7
6
dirk
mei 31st, 2022 at 10:33 PM
Niks met andere de schuld geven Bert. Maar met helder en realistisch denken. Wat Dillbert29 en Leo ook doen.
16
14
Bert
juni 1st, 2022 at 8:36 AM
Jij geeft wel zeker iedereen en alles de schuld dirk, alleen jezelf niet. Lees nog maar eens hierboven wat je allemaal hebt geschreven. En laat dan eens zien of je niemand hebt beschuldigd….
En erg realistisch ben je ook niet.
9
9
Dillbert29
juni 1st, 2022 at 8:48 AM
Helemaal met je eens @Dirk, ik begrijp alleen niet dat sommige mensen over dit onderwerp nog in discussie gaan. Open je ogen en kijk om je heen in Nederland, volg het nieuws, de problemen zijn duidelijk. Het is net alsof je voor een blauwe muur staat en in discussie moet gaan welke kleur het is, rood of geel.
De discussie zou moeten gaan over hoe we dit op gaan lossen en aanpakken, want wat mij wel duidelijk wordt is dat dit land niet meer fatsoenlijk leefbaar is voor onze kinderen
9
7
pieter
juni 1st, 2022 at 9:27 AM
Maxious is een gelovige en aangezien het gelovige deel Nederlanders steeds kleiner word importeert hij graag andere gelovigen om dat percentage hoog te houden. Niet beseffende dat de meeste import geloven zijn geloofsgenoten als eerste van de flat gaan gooien. Maar dat is het probleem met geloven in plaats van zeker weten .Het is een beetje echte feiten overboord gooien omdat je maar blijft hangen in dat geloven terwijl je eigenlijk weet dat wat je geloofd helemaal niet de realiteit is en ook nog eens nergens op gebaseerd is iets met je kop in het zand steken. En dan kom je weer uit bij een struisvogel net zoals de struisvogel politiek die in dit land de scepter zwaait. We zijn er maar klaar mee met dat groepje welkom welkom in ons land malloten . Die mensen uit de Oekraine hebben nog 3 kwart land over wat ook nog eens 3 keer de oppervlakte heeft van ons land waar ze lekker veilig kunnen rondlopen stuur ze maar terug er is totaal geen reden om ze in ons land op te vangen.
9
28
Paul
juni 1st, 2022 at 1:13 PM
Precies, Dilbert. De vraag blijft over: hoe gaan we dit oplossen. Dus dirk?
16
8
Dillbert29
juni 1st, 2022 at 2:13 PM
@Paul het valt niet meer op te lossen denk ik, alleen door immigratie drastisch te beperken kun je de situatie wellicht nog beheersbaar houden. Of door het hele IJsselmeer te dempen en zodoende Nederland een stuk groter te maken, kunnen ze een hele nieuwe provincie bouwen. Maarja, ook hier geldt, personeelstekort, ze hebben nu al grote achterstand in de bouw.
10
6
dirk
juni 1st, 2022 at 2:34 PM
Moeilijk hè Paul. Zelf nadenken. En de oplossing is zo simpel.
14
20
dirk
juni 1st, 2022 at 2:52 PM
Zal je wel weer helpen Paul. In Nederland gaan ze wel het rookbeleid van Australië aannemen. Wat belachelijk is want een drugsverslaafde wordt geholpen en een rookverslaving is nog erger. Maar waarom niet het Australische assielbeleid. Spreek de taal. Het hebben van een geld. Werk hebben. De PVV heeft dit vaak gezegd in de kamer.
14
20
Paul
juni 1st, 2022 at 4:56 PM
Bedankt Dilbert, jij komt tenminste met zinvolle argumentatie. Mensen die lopen te leuren met PVV-standpunten nemen we in Alblasserdam sowieso niet serieus, maar als je dan ook nog een rookbeleid gaat zitten vergelijken met asielbeleid, ben je toch aardig de weg kwijt. En wat is assiel? en ‘het hebben van een geld’?
Maar goed, we weten wie het schrijft…
13
8
Willem
juni 1st, 2022 at 5:24 PM
Dat is wel een hele kromme redenering en vergelijking dirk. Zoiets kan jij alleen maar verzinnen denk ik. Wanneer kom je uit je bubbel?
9
9
dirk
juni 1st, 2022 at 8:22 PM
Van een geld was een schrijffout. Maar in Australië is wel een beter asielbeleid dan hier. Veel mensen van rond de 34 wonen nog steeds bij hun ouders. Statushouders hebben voorrang.
14
17
Leo
juni 1st, 2022 at 9:01 PM
Haha Paul, wat ben je toch heerlijk inclusief. Mensen die een probleem signaleren meteen “niet serieus nemen” omdat ze geen oplossingen geven?
Langzaam maar zeker groeit de oppositie tegen dit idiote woke-isme dat ook de academische wereld lam legt.
Als je dokter tegen jou zegt dat je ongeneeslijk en terminaal ziek bent, cancel je hem dan ook omdat hij alleen het probleem ziet en geen oplossingen geeft?
8
36
Nobby
juni 1st, 2022 at 9:02 PM
Goed zo Pieter!!
4
25
anton
juni 1st, 2022 at 10:01 PM
Heb het zwakke vermoeden dat je het niet helemaal begrijpt, dirk!
7
6
T.Eiprueг
juni 1st, 2022 at 10:49 PM
Als jij nu eens Dillbert29 zijn reactie als voorbeeld zou nemen @Paultje komt er bij jouw niet zoveel BS uit je toetsenbord.
10
7
Evert
juni 2nd, 2022 at 8:30 AM
Het lijkt me dat het beleid zoals dat in Australië is vastgesteld en wordt uitgevoerd zeker niet één op één voor Nederland kan opgaan. Totaal verschillende omstandigheden, bevolkingsdichtheid, aantal statushouders enzovoort.
Als je daar op deze manier over begint, heb je het totaal niet begrepen en kun je beter je mond houden.
We hebben een probleem. Dat hebben we allemaal geconstateerd. Hoe los je dat op? Door de boosdoeners aan te wijzen? Kom nou. Ik had je wijzer geschat, Leo…
8
5
dirk
juni 2nd, 2022 at 1:59 PM
Ken je deze Leo persoonlijk Evert. Ik wel en is een goede intelligente man met een goede smaak van muziek.
11
20
Leo
juni 2nd, 2022 at 2:10 PM
Nou Evert, als zelfs Australië met al zijn ruimte de deur dichtdoet, waarom moet het krappe Nederland dan wel de deur opengooien? Dus zeker is het beleid van Australië te vertalen naar NL. Maar NL zit met handen en voeten vast aan de EU met zijn “ open grenzen” beleid.
En om een probleem op te lossen moet je juist wel eerst de oorzaak zoeken of -zoals jij zegt- de boosdoeners aanwijzen. Als het ergens lekt, moet je eerst het lek vinden, toch?
En ik blijf zeggen, dat de Nler zeker bereid is te helpen en zelfs in te schikken, maar niet voor “gasten” die dan proberen de boel naar hun hand te zetten en de NLwaarden over boord te zetten.
Ik had jou wijzer ingeschat, Evert.
11
37
Jan Doedel
juni 3rd, 2022 at 2:51 PM
Een analyse op dubbele maat valt ook wel leuk te projecteren op deze chatgroep. Hokjesdenken valt hier ook als middeleeuws te beschouwen. Zelf vanachter het scherm totale volkeren projecteren als 1. He speaks his masters voice. Geprogrammeerd op media basis. Herkenbare discussie vanuit 2014. Maar het onherkenbare kantelpunt is dat we nu Nazi’s aan het bewapenen zijn met diezelfde NAVO. We vragen zelf om mediaverdraaingen. Merkel was hier al van op de hoogte. Corona niets meer dan een lont met Russisch voorrang op gas.
3
2
Leo
juni 3rd, 2022 at 8:10 PM
Sorry heer Doedel, maar hier is geen chocola van te maken.
Wellicht ligt het aan mij en verkeer ik niet op hetzelfde intellectuele niveau als u.
Hoe herken je het “onherkenbare kantelpunt”? En als je het niet herkent, hoe weet je dan dat het er is?
“we vragen zelf om mediaverdraaiingen”???
“Corona niets meer dan een lont (?) met voorrang (?) op Russisch gas”
Wat bedoelt u hier in hemelsnaam mee????
Is dat een nieuw hoofdstuk in het Wappieboek?
5
35
Nobby
juni 3rd, 2022 at 9:00 PM
Jan Doedel; ik sluit me volledig aan bij Leo, en stel er zelfs een vraag bij :waar ter wereld haal je lef vandaan om er bewapening van NAZI’s van te maken?? Jou informatiebron ligt al tientallen jaren droog, de info die je benut staat waarschijnlijk nog op rotswanden getekend. Maar mocht het toch waar zijn wat je zegt dan zijn wij (de Nederlanders) nog steeds het onderdrukkende en sadistische volk wat al zijn kolonies onmenselijk behandeld(e).
4
24
Leo
juni 4th, 2022 at 4:34 AM
Waarschijnlijk is doedel ingeslapen op zijn bedje van infantiliteit. Of is zijn snappertje stuk.
2
36
Yvonne
juni 4th, 2022 at 9:49 AM
Wat heeft een goede muzieksmaak met dit topic te maken?
12
10
Bert
juni 4th, 2022 at 12:57 PM
Hoort bij degene die het schreef, Yvonne. Van alls erbij halen en zichzelf in het middelpunt stellen…
16
7
pieter
juni 4th, 2022 at 1:43 PM
Het beleid in Australie kan inderdaad niet helemaal gevolgd worden hier maar het is qua immigratie makkelijker te handhaven dan qua roken . Een immigrant aan de grens tegen houden of opsluiten in het centrum waar hij zich aanmeld zal makkelijker zijn dan een Nederlander die net over de grens zijn rookwaar gaat halen . Wij mogen namelijk gewoon vrij reizen in Europa en wij melden ons niet aan voor onderdak. Dus waarvoor het ene Australische model wel goed is voor ons land en het andere niet is nogal onduidelijk lijkt me. En ook al is de heer Doedel zijn opmerking bij velen in het verkeerde keelgat geschoten onze wapens die geleverd worden worden wel degelijk gebruikt door tamelijk neo nazistische groepen in de Oekraine. Als is dat nieuws wat niet iedereen wil horen uiteindelijk zal dat allemaal ook op de NPO naar buiten gaan komen.
1
1
Maxious
juni 5th, 2022 at 3:08 PM
Die Leo maar de schuld buiten zichzelf neerleggen hahahahahaha
Wij zijn Nederland en jij bent niets meer dan het resultaat van de bezuinigingen op het ggz.
Je kunt niet eens communiceren zonder in elke zin te schelden.
En dan andere constant zeggen hoe slecht en zielig ze zijn xD..
Het is klaar nu.
Expect us
2
6
Jan
juni 5th, 2022 at 3:31 PM
Zijn die Leo en Dirk onder invloed van drugs?
of zijn het gewoon alcoholisten?
Wat een afschuwelijke dingen roepen die twee, erg onhollands.
De grenzen staan open hoor, je bent vrij om te vertrekken.
4
10
dirk
juni 5th, 2022 at 9:30 PM
Jan: Dankzij de open grenzen hebben we een woningnood. Over de stijging van criminaliteit maar te zwijgen.
Maxious, “jullie” zijn er al en zullen dit land slopen, zoals alle islamitische landen gesloopt zijn of zullen worden door jullie eigen interne (stammen)oorlogen: Libië, Syrië, Ethiopië, Eritrea, Nigeria, Mali.
Wij kunnen naar China, zolang dat de Oeygoeren onder de duim houdt. Het enige dat werkt: geen ruimte geven want anders is het net als onkruid. Voor je het weet, zit alles eronder.
6
5
Nico
juni 6th, 2022 at 2:43 PM
@dirk: Jan bedoelt dat de grenzen open zijn zodat je kunt vertrekken. Niet om mensen binnen te halen!
Niet omdraaien dus SVP!
8
5
dirk
juni 6th, 2022 at 3:27 PM
Nico: Dus jij en Jan hebben liever criminele buitenlanders hier dan eigen volk. Wie is jouw werkgever. Reduan Tagi?
6
9
Nico
juni 6th, 2022 at 4:05 PM
Ik denk dat je het niet begrijpt dirk. Lees nog eens goed wat Jan schrijft?
Het gaat toch helemaal niet over buitenlanders hierheen halen??
8
5
Ben
juni 9th, 2022 at 2:17 PM
ik denk dat dirk niet meer reageer hier nico meestal zo als hij nix meer weet
Reacties