ALBLASSERDAM – Elke maand gaan er diverse films in première in Landvast in Alblasserdam. Maar waar gaan die films precies over? Om een tipje van de sluier op te lichten vraagt Landvast elke maand een Alblasserdammer om een recensie te schrijven over een film die in première gaat. Deze week een recensie van Peter Boermans over de film Rocket Man. Een film over het leven van Elton John.

Donderdag 23 mei was ik in Landvast bij de première van de Film Rocket Man over het leven van Elton John. Natuurlijk is dat, voor een fan als ik, een heel spannende ervaring. Ik volg hem al vanaf 1970 met zijn eerste album,  dat gewoon Elton John heet, dus toch al bijna 50 jaar. De film Rocket Man is een prachtig verhaal van het leven van Elton en begint al vroeg in zijn jeugd met heel veel problemen veroorzaakt door zijn ouders maar anderzijds ook door zijn eigen gedrag, mede veroorzaakt door homoseksuele gevoelens waar hij niet voor uit durfde te komen. Maar natuurlijk komen ook de succesvolle periodes van zijn leven uitgebreid aan bod.

Acteur Taron Egerton zet de rol van Elton heel goed neer en zingt bovendien alle nummers hoogst persoonlijk. Hij heeft zelfs nog pianolessen genomen om op de filmbeelden geloofwaardig achter de toetsen te zitten.

Veel bezoekers van deze film zullen ook naar de prachtige film Bohemian Rhapsody van Queen zijn geweest en zeker parallellen ontdekken, maar Rocket Man heeft toch een heel eigen sfeer. Van het AD kreeg de film maar liefst vijf sterren en die zijn zeker verdiend. Voor iedereen die houdt van de popmuziek uit de vorige eeuw en beseft dat Elton John gewoon thuis hoort in het rijtje Beatles, Eagles, Queen, is deze film beslist een aanrader !