ALBLASSERDAM – De brandweer is woensdagavond 10 oktober 2018 met spoed uitgerukt voor een brandmelding bij restaurant ’t Raedhuijs aan het Cortgene in Alblasserdam. Rond 20.40 uur zagen twee passanten dat er iets mis was bij het dak. Er was veel rook te zien. De passanten liepen naar binnen en maakten melding van wat zij zagen. Omdat even daarvoor ook de stroom was uitgevallen door kortsluiting in de afzuigkap, concludeerde de eigenaar van ’t Raedhuijs al snel dat er iets goed mis was.

Toen hij bij de afzuigkap keek, bleek deze in brand te staan. De eigenaar begon direct met blussen en kreeg de brand grotendeels onder controle.

De brandweer kwam niet veel later met spoed ter plaatse. De vrijwilligers hebben nageblust en konden al snel daarna weer terug naar de kazerne.

In ’t Raedhuijs is door de brand schade ontstaan. Er moet in ieder geval een nieuwe afzuiger komen.