ALBLASSERDAM – Deze week werd via een persbericht en een krant gemeld dat de gemeente Alblasserdam er niet in zou slagen om e-mails van burgers op tijd te beantwoorden. Alblasserdam zou er tijdens de steekproef een maand over hebben gedaan om antwoord te geven. Volgens burgemeester Jaap Paans en de woordvoerster van de gemeente Alblasserdam is dit echter onjuist. Middels screenshots kan de gemeente aantonen dat er op 12 mei een vraag via het webformulier binnenkwam van ene ‘Van de Velden’. “Die vraag is op 14 mei beantwoord, zo blijkt uit ons interne systeem waarmee we inwoners op de hoogte houden van het verloop van hun vraag én zelf ook de doorlooptijden voortdurend monitoren,”  aldus gemeentewoordvoerster Pauline Schilthuizen van de gemeente Alblasserdam.

Burgemeester Paans Twittert: “Feitelijk onjuiste berichtgeving over Alblasserdam. Teruggezocht in ons systeem: binnen 2 dagen antwoord verzonden op vraag van 14 mei. En bij rappel op 14 juni op dezelfde dag. Het siert ‘mijn krant’ @ADdeDordtenaar als een rectificatie wordt overwogen én uitgevoerd.”

Woordvoerster Pauline Schilthuizen vervolgt: “Inmiddels hebben we telefonisch contact gehad met de onderzoeker en hem dit ook laten weten. Hij zegt het antwoord nooit te hebben ontvangen en daarom op 14 juni dezelfde vraag nogmaals gesteld te hebben, opnieuw via een webformulier. Ondanks het feit dat we de vraag al hadden beantwoord, hebben we dat op 14 juni opnieuw gedaan. We hebben dit maandagochtend aan de onderzoeker laten weten en een printscreen van zowel het op 14 mei als het op 14 juni verstuurde antwoord meegestuurd. Daarnaast hebben we hem gevraagd de informatie op zijn website wijverdienenbeter.nl te rectificeren.”

Wijverdienenbeter.nl heeft dit niet gedaan en gaat dit ook niet doen. Onderzoeker Peter van den Wijngaart zegt achter zijn onderzoek te blijven staan. Het is volgens hem bijna onmogelijk dat zijn onderzoek niet klopt. Via Twitter laat hij weten dat hij vermoedt dat er een technisch probleem is geweest bij de gemeente. De gemeente Alblasserdam vermoedt dat het probleem bij de onderzoeker ligt en dat de mails wellicht bij de spam terecht zijn gekomen.

Volgens woordvoerster Schilthuizen wordt op vragen die via de site binnenkomen in zijn algemeenheid binnen 2 dagen gereageerd. Vervolgens wordt er gestreefd om de webvragen binnen vijf dagen af te handelen. “Vaak halen we dit. Incidenteel duurt dit wel eens langer met name omdat we afhankelijk zijn van reactie van onze vakafdelingen. Daar was in dit geval geen sprake van; daarom is de vraag binnen de norm van 2 dagen beantwoord. Onze bereikbaarheid voor nieuwe media zoals WhatsApp, Chat, Facebook en Twitter behalen we ook onze normtijden.”

Deel dit bericht via...