IMG_1573-Desktop-ResolutieNIEUW-LEKKERLAND – Brandweer en ambulance rukten in de nacht van dinsdag op woensdag 4 februari 2015 met spoed uit, omdat in een woning aan de Venuslaan in Nieuw-Lekkerland twee mensen tegelijk onwel werden. De man en vrouw voelden zich ongeveer tegelijkertijd, rond 03.30 uur, niet lekker worden. De meldkamer werd gebeld en niet veel later werden de hulpdiensten met spoed op pad gestuurd, omdat er mogelijk sprake was van koolmonoxidevergiftiging.

De brandweerlieden hebben direct metingen in de woning verricht, maar konden geen onregelmatigheden vaststellen. Geadviseerd werd om de centrale verwarming uit te schakelen en die de volgende dag even na te laten kijken. Het is theoretisch mogelijk dat er door de cv koolmonoxide in huis terecht is gekomen.

Nadat ook ambulancepersoneel constateerde dat het meeviel, vertrokken de hulpdiensten weer.