ALBLASSERDAM – Ford Wensveen heeft een nieuw logo. De bekende Ford-dealer met vestigingen in Alblasserdam en Hendrik-Ido-Ambacht, bestaat volgend jaar tachtig jaar en dat is voor het bedrijf een goede aanleiding om het bestaande logo eens onder de loep te nemen. Ons huidige logo voerden we al ruim veertig jaar”, aldus Nico Treure van Ford Wensveen. “Hoog tijd dus voor een verjonging,” vindt hij. Het resultaat is een fris en modern logo geworden, waarin de diverse zaken waar Wensveen voor staat allemaal een plek hebben gekregen. 

Uiteraard komen de naam ‘Wensveen’ en het Ford-ovaal terug in het logo. “Ook het reeds jaren gevoerde motto ‘Verrassend persoonlijk’ willen we graag meer uitdragen. Dit motto wordt bovendien gesymboliseerd door de cirkelvormige afbeelding aan de rechterkant van het logo. Natuurlijk kun je hier een man/vrouw in zien, die positief of zelfs blij de wereld in kijkt. Dat kan een klant zijn (daar streven we naar), maar ook één van onze medewerkers. Een goede werksfeer is voor ons immers ook heel belangrijk. Omdat we een autobedrijf zijn, kan het ook nog als een stuurwiel gezien worden,” aldus Treure.