ALBLASSERDAM – Het is een trouw bezoeker van DA Van Zessen in het Makado ongetwijfeld al eens opgevallen dat de aanschaf van een cadeau bijzonder veel aandacht krijgt. Niet alleen tijdens de aankoop die, desgewenst, gepaard gaat met deskundig advies, maar ook daarna. Want wie bij Van Zessen een product laat inpakken met cadeaupapier, krijgt na enkele minuten een prachtig kunstwerk in handen gedrukt dat op zich al een plezierige verrassing is om weg te geven. “Het inpakwerk is ons visitekaartje en dat wordt gewaardeerd,” weet Marja van Zessen. “Daarom besteden we altijd veel aandacht aan het inpakken. En, oefening baart kunst.”

Met de zomer in aantocht liggen bij de luxe cadeauwinkel de laatste tijd weer tientallen nieuwe producten in de schappen. “We hebben veel nieuwe merken in ons assortiment. Zo verkopen we sinds kort voedingssupplement van het merk Orthica. Het personeel heeft daar cursussen voor gevolgd om over het product te kunnen adviseren,” vertelt Marja.

De onderneemster vervolgt: “Verder hebben we een honderd procent natuurlijk huidverzorgingsproduct van het merk Dr. Hauschka. Deze verzorgingslijn gaat uit van het zelfhelend vermogen van de huid en ondersteunt dit.  Dat is een groot voordeel voor mensen die overgevoelig zijn voor synthetische stoffen. Ook met de nieuwe geuren zijn we onderscheidend. Zo hebben we een nieuwe damesgeur van het merk Vanitas Versace, maar ook de heerlijke zomergeur van Daisy eau So Fresh en de Bvlgari  Jasmin Noir. Naast de nieuwe herengeuren van Prada en Gucci Guilty hebben we tenslotte ook nog een groot assortiment zonverzorgingsproducten van luxe merken. Bij aankoop van 2 zonproducten van Lancaster en/of Collistar krijgt de klant een strandtas cadeau.”

Het familiebedrijf dat in 2009 haar vijftigjarig jubileum vierde, kent volgens Jan van Zessen weinig verloop. “Veel werknemers werken al jaren bij ons. Erma de Jager werkt hier bijvoorbeeld al dertig jaar. Ik denk dat het voor de klanten prettig is als er vertrouwde gezichten in de winkel zijn.” Na de zomervakantie komt dochter Annemarije (21) het team versterken. Marja: “Ze hoopt in juni af te studeren en gaat zich daarna met de inkoop en het strategisch beleid bezig houden. We vinden het leuk dat ze ons daarin komt versterken.”

Zaterdag 21 mei kunnen klanten in de winkel terecht voor de nieuwe zomer look van Collistar. Hierbij wordt een gratis huid- en make-upadvies gegeven. Mensen kunnen vanaf 10.15 tot 17.00 uur vrijblijvend langskomen of een afspraak maken.

Deze advertorial is deel twee van de Makadoserie op deze site. Het vorige verhaal ging over de impact van de overval bij de Schoenenreus. De komende weken komen ook de andere ondernemers van het Makado aan het woord. Dit kan gaan over bijvoorbeeld een nieuw product of een nieuwsfeit.

Deel dit bericht via...