ALBLASSERDAM – Dampende saucijzenbroodjes waren er donderdagochtend 10 maart de oorzaak van dat brandweer Alblasserdam moest uitrukken naar zorgcomplex De Wielen aan de Rijnstraat. De stoom die vrijkwam bij het openen van de oven, was in de rookmelder terecht gekomen, waarna automatisch de brandweer werd gealarmeerd. Het is niet de eerste keer dat de brandweer voor warm voedsel moet uitrukken.

Twee weken geleden was dit ook het geval. Gemiddeld moest er vanaf september 2010 tot nu, iedere maand één keer worden uitgerukt voor een automatische brandmelding in het complex. Werkzaamheden aan en in het gebouw en warm eten waren de belangrijkste oorzaken. Één uitruk kost enkele honderden euro’s.