ALBLASSERDAM – Het campagneteam van de ChristenUnie heeft maandagmiddag (17 mei) de Alblasserdamse weekmarkt bij het Makado bezocht en folders uitgedeeld. Het was de eerste dag na de vliegtuigramp bij Tripoli dat het team weer aan het werk ging om stemmen te winnen voor de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni. Verschillende kandidaten maakten een ronde door de regio om met kiezers in gesprek te gaan.  Onder andere Tweede -Kamerlid Ed Anker heeft geflyerd en gesproken met de bezoekers op de weekmarkt.  Klik op Lees Meer om verder te lezen en foto’s te bekijken.  Vaak kwam  het thema vertrouwen in de politiek ter sprake. Vele kiezers zijn op zoek naar een partij die vertrouwen terugbrengt door betrouwbare bestuurders te leveren. De regionale kandidaat Theo Krins was ook op de weekmarkt actief. Zijn thema is het vertrouwen tussen burger en banken actief te verbeteren, door vanuit zijn werkzaamheden in de bancaire sector de verbinding te maken met genormeerde politiek. De campagne draait met name om de eerste twaalf kandidaten op de lijst: André Rouvoet, Arie Slob, Esmé Wiegman, Joël Voordewind, Cynthia Ortega, Carola Schouten, Ernst Cramer, Martine Vonk, Ed Anker, IJmert Muilwijk, Reinier Koppelaar en Gert-Jan Segers. Hun portretten sieren de campagnebus. Daarnaast wordt de huisstijl van de campagne gekenmerkt door wat tevens de titel van het verkiezingsprogramma is: Vooruitzien. In drie dimensies wel te verstaan: Een land waar je kinderen wilt laten opgroeien; Een land dat kan omgaan met verschillen; Een land dat werkt aan een sociale en duurzame economie. Het 3D-thema is ook visueel vertaald in de huisstijl van het programma en de campagne; op de omslag van het verkiezingsprogramma staat een illustratie waarop met een 3D-brilletje de diepte zichtbaar wordt.

van links naar rechts) Arjan Zwaan, Ed Anker, Theo Krins bij de compagnebus