1391876_555385644533186_249847000_nALBLASSERDAM – Ondernemer Erik Jan Gulden uit Alblasserdam heeft vrijdagmiddag 1 november samen met zijn collega-internetondernemers Marini Bartels en Maurice Natte de stichting  “Gun ieder Kind de Sint” opgericht. Doel van de Stichting is het Sinterklaasfeest te koesteren als traditie, te promoten en ieder kind recht te geven op een mooi feest en wat geluk. De komende week wordt via de stichting voor elke like op deze facebookpagina, tien eurocent gedoneerd aan een goed doel.

Doelen
De stichting heeft vier nationale Goede Doelen geadopteerd die zich inzetten voor de rechten en het welzijn van het kind. Deze doelen zijn Oranje Fonds / Clini Clowns / Kika/ Voedselbanken Nederland. “In Nederland kunnen meer dan 200.000 kinderen géén sinterklaasfeest vieren, omdat het geld er niet voor is. Dit aantal kinderen neemt alleen maar toe. Daar willen wij wat aan doen. Je zou met alle zwarte piet-discussies haast vergeten dat het sinterklaasfeest – wat mij betreft- maar draait om maar één ding: namelijk het geluk van kinderen,” vindt voorzitter Erik Jan Gulden.

Likes
De stichting genereert haar donaties via de nieuwe media. Erik Jan vertelt: “Een like op facebook is geld waard. Voor ons en dus voor de kinderen. Voor iedereen die zich via de Facebookpagina “Gun ieder Kind zijn Sint” achter ons initiatief schaart (Like), betaalt de Stichting 0,10 euro aan het goede doel. Dit mag een klein bedrag lijken, maar afgelopen week hebben we zelf kunnen ervaren hoe hard het kan gaan… Zo wist Pietitie binnen enkele dagen ruim twee miljoen mensen te mobiliseren. Het zou toch geweldig zijn als we die Likes kunnen omzetten naar ons initiatief. Ondanks alle contacten hebben deze tot op heden echter nog geen moeite genomen naar ons te willen luisteren. Jammer. Gemiste kans.”, stelt Gulden.

Transparant
De stichting opereert zo transparant mogelijk. Zo kan iedereen via onze Facebookpagina volgen hoeveel geld er voor de organisaties is opgehaald. Gulden: “Deel het aantal likes van onze pagina door tien en je komt op de stand van dat moment.” Overigens verwacht de Alblasserdamse ondernemer dat het uiteindelijke bedrag aanzienlijk hoger zal/kan uitkomen door aanvullende acties /giften/sponsoring vanuit het bedrijfsleven. Ook financieel is het plan inmiddels dichtgetimmerd. De stichting laat zich hiervoor (pro-deo) bijstaan door het gerenommeerde accountantskantoor KPMG.

Overhandiging
Op woensdag 4 december zullen de opgehaalde bedragen, middels een cheque worden overhandigd aan de vertegenwoordigers van de goede doelen organisaties. De actuele stand aan Likes is bepalend voor het totaal te doneren bedrag. De overhandiging zal plaatsvinden door de ambassadrice van de Stichting; Mandy Roos en Pim van Griethuijsen.

Meer informatie over de stichting en het project is hier te vinden. Liken op facebook kan via deze link.

Deel dit bericht via...